Małgorzata Szmajdzińska-Rószczka
Przedszkole Publiczne » Kadra » Małgorzata Szmajdzińska-Rószczka
Logopeda, terapeuta karmienia, terapeuta pedagogiczny, promotor zdrowia.
W Szkółce Małego Dziecka prowadzi terapię logopedyczną. Specjalizuje się w diagnostyce, terapii zaburzeń mowy oraz komunikacji dzieci w wieku przedszkolnym. Absolwentka Uniwersytetu im. Adama Mickiewicza na kierunku I stopnia pedagogika, specjalność edukacja elementarna i terapia pedagogiczna oraz magister promocji zdrowia i socjoterapii. Dodatkowo ukończyła dwuletnie studia podyplomowe na kierunku logopedia.
Prywatnie mama dwojga cudownych przedszkolaków i żona. Lubi aktywnie spędzać czas wolny z dala od zgiełku dużego miasta. Kocha taniec, jazdę na rowerze i piesze wędrówki.
Nieustannie podnosi swoje kwalifikacje zawodowe, biorąc udział w kursach i konferencjach naukowych.
Ukończyła kursy i szkolenia:
- Terapia karmienia (międzynarodowy certyfikat),
- Masaż logopedyczny od podstaw – podejście praktyczne,
- Karta Oceny Logopedycznej Dziecka (KOLD),
- Polski Język Migowy – poziom podstawowy,
- Strategiczna metoda usprawniania realizacji fonemów – SMURF,
- Elementy Integracji Sensorycznej (SI) w pracy logopedy,
- Wprowadzenie do AAC – Alternatywnych i Wspomagających Sposobów Komunikacji,
- Komunikacja językowa dziecka z autyzmem – diagnoza i terapia logopedyczna,
- Wczesna Interwencja Logopedyczna - warsztat praktyczny, Opóźniony Rozwój Mowy – szkolenie warsztatowe,
- Terapia logopedyczna ucznia z rotacyzmem,
- Terapia logopedyczna ucznia z sygmatyzmem,
- Diagnoza i terapia logopedyczna ucznia z wadą słuchu,
- Terapia logopedyczna ucznia z mową bezdźwięczną,
- Logorytmika w pracy nauczyciela – logopedy,
- Terapia ręki i zaburzeń motoryki małej I i II stopnia. Diagnoza – terapia - masaż.
Uczestniczyła również w konferencjach i warsztatach, m.in.:
- „Innowacyjne postępowanie diagnostyczno – terapeutyczne w ujęciu logopedyczno – pedagogicznym”,
- Wprowadzenie do metody werbo – tonalnej,
- Strategie komunikacyjne w spektrum autyzmu,
- Być częścią rozwiązania zamiast konfliktu. O mediacjach między dziećmi na podstawie Porozumienia bez Przemocy Marshalla B. Rosenberga.